A Lidl válasza az árrésstopra: intézkedések és vásárlói tájékoztatás
- március 17-én életbe lépett az árrésstop kormányrendelet, melynek értelmében 30 alapélelmiszer esetében a kiskereskedők árrése nem haladhatja meg a 10%-ot. Ez az intézkedés jelentős hatással van a hazai élelmiszer-kiskereskedelemre, különösen a nagyobb áruházláncokra, mint amilyen a Lidl is.Index+6hvg.hu+6Startlap - Hírek, időjárás, információk+6
A Lidl intézkedései az árrésstop kapcsán
A Lidl Magyarország a jogszabálynak megfelelően alakította át árazási stratégiáját. A vállalat közleménye szerint az érintett termékkategóriákban több mint 180 terméket forgalmaznak, melyeket fehér ártáblával és "Tartósan olcsó!" felirattal jelölnek az áruházakban, hogy a vásárlók könnyedén felismerhessék azokat. hvg.hu
Fontos kiemelni, hogy a lakossági fogyasztók számára a Lidl nem vezet be mennyiségi korlátozást az árrésstoppal érintett termékekre. Ugyanakkor a kereskedelmi vásárlók esetében szigorítást alkalmaznak: amennyiben áfás számlát kérnek, nem vásárolhatnak az érintett termékkörből. telex+3hvg.hu+3Portfolio.hu+3Portfolio.hu+1hvg.hu+1
A Lidl álláspontja az árrésstopról
A Lidl Magyarország képviseletében Tőzsér Judit kommunikációs igazgató kifejtette, hogy a vállalat eddig sem alkalmazott magas árrést az érintett termékek esetében. A 10%-os árrésplafon mellett, a kereskedelmi különadó levonása után, a megmaradó árrés alig fedezi a személyzeti költségeket, ami túlmutat a gazdasági realitáson. Portfolio.hu+3Startlap - Hírek, időjárás, információk+3Nosalty+3Nosalty+1Startlap - Hírek, időjárás, információk+1
A cég hangsúlyozta, hogy az áremelkedéseket nem a kiskereskedelmi árrések növekedése, hanem a beszállítói árak emelkedése okozta, melyek részben összefüggésben vannak a világpiaci folyamatokkal. A Lidl továbbra is a versenyben hisz, és úgy véli, hogy a saját vállalások hosszú távon előnyösebbek, mint az árszabályozás. Index+2Startlap - Hírek, időjárás, információk+2Nosalty+2
Vásárlói tájékoztatás és árak alakulása
A Lidl a fogyasztók transzparens tájékoztatása érdekében az érintett termékeket fehér ártáblával és "Tartósan olcsó!" felirattal látja el. Ez a lépés segíti a vásárlókat abban, hogy könnyedén azonosítsák az árrésstoppal érintett termékeket, és tudatos döntéseket hozhassanak vásárlásaik során. hvg.hutelex+2Portfolio.hu+2hvg.hu+2
Az árrésstop bevezetése óta a Lidl több termék árát is csökkentette. Például a 20%-os zsírtartalmú tejföl ára 499 forintról 429 forintra csökkent, ami körülbelül 14%-os árcsökkenést jelent. telex
Összegzés
A Lidl Magyarország az árrésstop bevezetésére gyorsan és átláthatóan reagált, biztosítva, hogy a vásárlók könnyen felismerhessék az érintett termékeket, és élvezhessék a csökkentett árakat. Miközben a vállalat alkalmazkodik a jogszabályi változásokhoz, továbbra is elkötelezett amellett, hogy versenyképes árakat és minőségi termékeket kínáljon vásárlóinak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése