Letiltás jön: július 31-én törölhetik a Samsung-fiókodat – ha nem lépsz be, minden adatod elveszhet

 


2025 júliusának végén újabb tömeges adatvesztés fenyeget: a Samsung hivatalosan bejelentette, hogy július 31-től minden inaktív felhasználói fiókot törölnek, amelyhez legalább 24 hónapja nem történt bejelentkezés. Ez az intézkedés több millió embert érinthet világszerte – és Magyarországon is rengetegen lehetnek, akik mit sem sejtve hagyták el régi Galaxy-fiókjukat.


A döntés célja az, hogy az elhagyott, használaton kívüli fiókokat eltávolítsák a rendszerből, és csak azok maradjanak aktívak, amelyekhez ténylegesen tartozik felhasználói tevékenység. A Samsung közleménye szerint az érintett fiókok véglegesen törlődnek, beleértve az összes hozzájuk tartozó adatot is, mint például:


fényképek, videók, jegyzetek, Samsung Cloud mentések, egészségügyi adatok, eszközbeállítások – tehát minden, ami az adott profilhoz köthető.


Ki érintett a törlésben?


A Samsung automatikusan törli azokat a fiókokat, amelyeknél az elmúlt két évben nem történt semmilyen aktivitás. Ha valaki például már más típusú telefont használ, vagy egyszerűen csak rég nem lépett be, az a rendszer szempontjából „inaktívnak” számít.


A törlés ugyanakkor nem érinti azokat a felhasználókat, akik:


az elmúlt 24 hónapban egyszer is beléptek,

vásároltak Samsung-terméket a hivatalos oldalon,

Samsung Pay, Health vagy Galaxy Store szolgáltatást használtak,

családi csoportba tartoznak, vagy

aktív készülékük kapcsolódik a fiókhoz.


Mit tehetsz most, hogy ne veszítsd el az adataidat?


Ha szeretnéd megtartani fiókodat és annak tartalmát, egy egyszerű lépés is elég: jelentkezz be a Samsung-fiókoddal legalább egy alkalommal július 31. előtt. Ez történhet:


– telefonon keresztül (Galaxy Store, Samsung Members vagy Samsung Health alkalmazásban),

– számítógépen a samsung.com oldalon,

– vagy bármelyik csatlakoztatott eszközön keresztül.


Amint a rendszer aktivitást érzékel, a törlés automatikusan megszűnik, és a fiók újra aktívvá válik. Ellenkező esetben augusztus 1-jén hajnalban már nem lesz visszaút.


Mi történik a törölt fiókkal?


A Samsung a szabályozás szerint végérvényesen törli az adatokat, így az elveszett fájlokat nem lehet utólag visszaállítani, és a korábban elmentett beállítások, dokumentumok is elvesznek. A törölt fiók újraregisztrálható lesz ugyanazon az e-mail címen, de a tartalom nélküli új profilt már nem lehet visszavezetni az eredetihez.


Mit kockáztatsz, ha nem lépsz időben?


A Samsung-ökoszisztémára épülő adatok többsége nem tárolódik automatikusan más felhőben, így ha nincs másolat a Google Drive-on vagy más platformon, akkor:


az összes egészségügyi aktivitásod, fényképed, alkalmazásbeállításod és dokumentumod végleg eltűnik.


Különösen fontos ez azoknak, akik:


– korábban Galaxy-telefont használtak, de már nem,

– több készüléken is tartották ugyanazt a fiókot,

– vagy csak biztonsági mentésre használták a Samsung Cloud-ot.


Miért most törlik ezeket a fiókokat?


A Samsung az Európai Unió új digitális szabályozásához igazodik, mely szerint az inaktív felhasználói adatokat hosszú távon nem lehet korlátlanul tárolni. A vállalat szerint ez az adatbiztonságot szolgálja, és a cél az, hogy csak élő és használatban lévő fiókok maradjanak a rendszerben.


A lépést a nyár végére időzítették, hogy a felhasználók még időben értesüljenek – de nem mindenki kapott hivatalos e-mailt, így több százezren lehetnek veszélyben, akik már elfelejtették, hogy valaha regisztráltak.


Hol lehet ellenőrizni?


Samsung-fiókod állapotát a következőképp tudod megnézni:


– lépj be a https://account.samsung.com oldalon,

– ha ismeretlen vagy régi eszközöket látsz, ellenőrizd, aktívak-e,

– ha nem emlékszel jelszóra, kérj új hozzáférést és állíts be új jelszót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése